Minighid de ingrijire a tenului!

Astazi mi-am propus sa fac putina lumina referitoare la criteriile de care, ar trebui sa tii cont, pentru a-ti construi o rutina de ingrijire corecta si eficienta.



In meseria mea de makeup artist, intalnesc femei, care nu isi au un ritual de ingrijire foarte bine stabilit sau chiar nu folosesc corect arsenalul de produse menite sa le pastreze frumusetea tenului. Asta se va vedea pentru ca pe o piele frumoasa machiajul se aseaza foarte bine!

Oricand tenul are o problema, cat de mica, cel mai bine este sa mergem la dermatolog pentru a ne recomanda produse cosmetice adecvate ( dermatocosmetice, de obicei ). Desi este recomandata vizita la dermatolog, noi intai ne schimbam crema ( mass-market ca este cel mai usor de cumparat ), daca nu functioneaza, incercam la farmacie cu dermatocosmetice si abia in al doisprezecelea ceas mergem la dermatolog. 

Dermatocosmeticele sunt cosmetice cu multipli ingredienti activi ( adica ingredienti d`aia care functioneaza ) meniti sa rezolve problemele tenului. Sunt produse in cele mai stricte conditii de calitate, sunt hipoalergenice, nu au substante iritante ceea ce le face portivite pentru pielea sensibila sau pielea bebelusilor. 

Pentru a ne pastra pielea tanara, indiferent de tipul de piele, trebuie sa avem in vedere cateva reguli de baza:

I. Construieste-ti un sistem de ingrijire simplu; respecta regula 3,2,1
Trei produse ( demachiere, tonifiere, hidratare ) de doua ori pe zi ( dimineata si seara) in fiecare zi ( indiferent ca ati purtat machiaj sau nu! )
Termenul de demachiere, de fapt, se refera la curatarea tenului, indiferent ca il curatam de machiaj sau de praf, sebum si transpiratie. Demachierea se poate face cu un lapte demachiant, o spuma de curatare, o apa micelara.
Eu prefer apa micelara Sensibio de la Bioderma, dar cand am machiaj prima data dau un lapte demachiant si apoi vin cu micelara. Este doar optiunea mea, dar tu poti face cum ii este bine tenului tau. 
Am incercat prima data apa micelara de la Bioderma cam la un an de la lansarea ei, o descopar in fiecare zi si nu imi explic cum am putut trai fara ea. Pentru mine functioneaza foarte bine, curata machiajul, nu lasa film gras, nu a dat nici o reactie alergica ( mie sau clientelor mele ). Apa micelara ma salveaza in situatiile de urgenta: imi curat pensulele cu ea atunci cand nu imi sare in ochi solutia de curatare. Isi face bine si treaba asta pentru ca lasa pensulele curate si se usuca repede.

Din nou, indiferent de tipul tau de ten, foloseste si lotiune tonica. Pentru tenurile uscate exista lotiuni tonice hidratante. Rolul lotiunii tonice este de a restabili Ph-ul pielii si de a o pregati pentru hidratare. Daca nu te simti bine cu tonicul, acesta poate fi inlocuit cu succes de apa termala!Hidratarea este absolut necesara!!!!!.
 II. Aplica produsele de ingrijire in ordinea corecta!
Aici nu este chiar atat de mult de spus, dar va insiruiesc ordinea in care ar trebui efectuate operatiunile de ingrijire.
- demachiere
- tonifiere
- exfoliere! Trebuie sa faceti o exfoliere saptamanala sau mai des ( functie de tipul de ten ) pentru a indeparta stratul de celule moarte, iar ingredientii activi din creme, sa ajunga acolo unde trebuie pentru ca tu sa ai efectele asteptate. Este bine sa eviti exfolierea mecanica, produsele cu particule abrazive mari ( pot cauza leziuni la nivelul pielii ) si alege exfolianti blanzi cu pielea sau chiar pe cei enzimatici.
- serumurile si/sau uleiurile
- crema hidratanta
- crema special destinata ingrijirii ochilor
- crema cu factor de protectie ( se aplica numai dimineata! )
III. Alege produse special destinate pielii tale
La acest criteriu, dermatocosmeticele sunt cele mai indicate, mai ales daca ai o piele cu probleme. 
Acorda atentie cunoasterii pielii tale pentru a sesiza din prima modificarile ce pot aparea.
Tenul matur sau sensibil nu este tip de ten, ci un atribut al tenului, deci trebuie sa tii cont de toti acesti factori cand iti alegi produsele. In functie de problemele pe care vrei sa le rezolvi, dermatocosmeticele au game foarte variate pentru toate problemele pielii: piele sensibila, iritata, dezhidratata, patata, pori dilatati, exces de sebum, etc, etc

Hai sa va spun ce tip de ten am eu: ten cu tendinta de ingrasare, deshidratat, o usoara cuperoza in obraji si cu pori dilatati. M-a ferit Bunul Dumnezeu de acnee ca numai asta imi mai lipsea pe ten.
IV. Adapteaza-ti sistemul de ingrijire in functie de varsta
Asta deja este de la sine inteles ca, odata cu inaintarea in varsta, trebuie sa aducem ceva mai multa hidratare, produse care sa ajute la stimularea naturala de colagen, Q10, hidratare, hidratare, hidratare!
Acum sa nu uitam si de tipul nostru de ten. Spre exemplu, un ten uscat va avea nevoie de serumuri chiar inainte de 25 de ani, dar un ten cu tendinta de ingrasare poate fi foarte ok si pana spre pragul de 30! Eu am deja 32 de ani si serumurile le-am introdus in rutina, dar nu le aplic zilnic!
Daca tineti cont de aceste cateva reguli de baza, cu siguranta ca veti avea un sistem bun de ingrijire, un ten mai tanar si frumos pentru mult timp!
Va provoc sa imi spuneti daca tineti cont de criteriile enumerate mai sus sau va ghidati dupa reclamele de la TV! Care este ritualul vostru de ingrijire?

Pana data viitoare,
Kisses from Dana!
Acest articol a fost scris pentru a participa la Workshop-ul BeautyBarometer & Bioderma Romania

Etichete: , ,